سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EMOZIONANTE
 
لینک دوستان

به نام خدا

سلام؛

لطفا متن را تا آخر بخونید اگر دعوایی بود در بخش نظرات از خجالت هم درمیایم جالب بود

.......

شنیدین لابد که گشت 7000 نفری ارشاد اونم نامحسوس قراره ملتو (1) زیر نظر بگیرن و برای بدحجابا پرونده تشکیل بدن! خب این یعنی چی واقعا؟! چه بر سر این مملکت اومده؟ چه بر سر کلیت جامعه (2) اومده؟!

 http://www.seratnews.ir/files/fa/news/1395/1/31/271310_235.jpg?w=500&h=293

مسؤولانی که "گشت نامحسوس" را طراحی کرده اند، آیا اصطلاح " اعتماد اجتماعی" را نشنیده اند و آیا به این فکر کرده اند که گشت نامحسوس، چه آسیب وحشتناکی به اعتماد اجتماعی می زند؟ چقدر قرار است بدبینی افراد به یکدیگر در جامعه پمپاژ شود؟
اساساً مگر قرار است این طرح دستاوردی هم داشته باشد؟ اگر برخوردهای سلبی جواب داده بودند، باید تا کنون که انواع برخوردها از شلاق و جریمه و بازداشت و ... صورت گرفته، نتیجه مطلوب حاصل می شد که نشده و از این به بعد هم نخواهد شد.
گفته اند که مکانیزم کار این 7 هزار نفر این گونه است که اگر خانمی در خودرویی حجابش کامل نباشد یا صدای موسیقی اش بیش از حد بلند باشد و ... ، پلاک خودرو را به مقر پلیس گزارش پیامک می کنند و پلیس مالک خودرو را احضار می کند و اگر شخص نرود، پلیس به در خانه اش می رود... .

واقعاً این چه کاری است و چه بی حرمتی بزرگی است؟


........

این ها بخشی از سر و صداهایی است که عده ای به پا کرده اند و این روزها در فضای مجازی دست به دست می کنند..

سوالی که از این عده دارم اینه که اگر به همین تعداد، دوربین مداربسته برای ثبت تخلفات رانندگی اضافه می شد باز هم اعتماد اجتماعی زیر سوال می رفت؟ باز هم جریمه های ناشی از اون می شد برخوردهای سلبی که هیچ جا جواب نمی ده؟ باز هم بی حرمتی محسوب می شد؟!

حجاب در نگاه حداقلی مثل همون چراغ قرمزه.. رد کردنش قانون شکنی محسوب می شه و جریمه داره.. تو نگاه حداقلیش..

انسان ها از زمانی که پذیرفتن دور هم به صورت اجتماعی زندگی کنن و به اصطلاح متمدن شدن اینو هم پذیرفتن که قوانینی تنظیم کنن و همه بهش ملزم باشن.

هر جامعه ای قانون خودشو داره.. من که به حجاب عقیده دارم نمی رم فرانسه زندگی کنم که قانون ممنوعیت حجاب داره.. جایی زندگی می کنم که عقیده آزاد باشه و یا بیشتر از اون، برای عقیده ام احترام قائل باشن..

حجاب برای یه مسلمون، عقیده است.. یه امر وجدانیه.. برای همین ممنوعیت حجاب ناحقه و ظلم محسوب می شه و اگر چیزی به اسم حقوق بشر وجود داشته باشه این دقیقا مصداق نقض حقوق بشره. اما  آیا "بدپوششی" هم یه عقیده محسوب می شه؟! یعنی کسی هست که بر اساس اعتقادش خودشو به بدپوشی ملزم کنه؟! شاید گفته شه آزادی حقه و همه آزاد آفریده شدن و حق دارن خودشون برای زندگیشون تصمیم بگیرن..

اولا آزادی جزو مظلوم ترین واژه های موجوده.. همه مون می گیم آزادی اما هر کدوممون یه تعریف متفاوت از آزادی داریم! ثانیا مطابق قانون هرکس در چهارچوب شخصی خودش کاملا آزاده و تا زمانی که این آزادی تزاحمی با قواعد اجتماعی و عرف جامعه ایجاد نکنه کسی حق دخالت نداره.. هرکس توی همین جامعه می تونه تو چهارچوب ملک شخصی اش عریان باشه! مشروبات الکلی بخوره.. پارتی بگیره.. مواد مخدر مصرف کنه و هرچیز دیگه ای که به نظرش آزادیه! اما تا زمانی که محدود به همون چهارچوب شخصی اش باشه و به متن جامعه سرایت نکنه..

مساله پوشش نه تنها یه مساله شخصی نیست که هرکس هرطور دوست داره براش تصمیم بگیره بلکه کاملا اجتماعیه.. هر جامعه حرمت و ارزش های خودشو داره.. همین الان توی فرانسه اگر کسی با لباس خونه بیاد بیرون جریمه نقدی می شه.. این دخالت در امور فردی افراده؟! قانون اجتماعیه.. توی کشور ما هم حد پوشش برای زن و مرد مشخصه.. حد پوشش در قوانین جامعه ما اینقدریه که وقتی زن و مرد کنار هم می ایستند بشه با دید انسانی بهشون نگاه کرد نه دید جنسیتی! لزومی نداره یه انسان در سطح جامعه همه ی هویت جنسیشو به نمایش بذاره! چه خانم چه آقا! انسان، حرمت داره اگه این حرمتو حفظ نکنه به حریم جامعه آسیب می زنه و لازم می شه یکی جلوشو بگیره (مثال سوراخ کردن کشتی که همه بارها شنیدیم)

ما نمونه برخوردهای سلبی رو توی اجرای قوانین زیاد داریم.. اگه با مجرمین قانون شکن برخورد نشه که تو جامعه سنگ روی سنگ بند نمی شه!

اما این که پلیس وظایف دیگری هم داره و بهتره به جای رسیدگی به این موضوع به اختلاس ها بپردازه و ... واضحه که هرکس بخواد به قانون ملزم نباشه هرجا قانون بهش فشار بیاره می گه چرا جلوی اون یکی رو نمی گیرین؟ هر بخش از مشکلات جامعه نیازمند رسیدگیه و بدپوششی هم یکی از معضلات اجتماعیه که خصوصا در تهران به اندازه کافی رشد و نمو داشته! زمانی که خودمون برای شخصیت انسانی خودمون حرمت قائل نیستیم و از درون نیروی بازدارنده ای نداریم، قوانین اجتماعی ایجاب می کنه نیرویی از بیرون جلوی هنجارشکنی ما رو بگیره دیگه!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

پ.ن. 1: ملت یعنی تهرانی ها دیگه.... یحتمل!

پ.ن. 2: منم نمی دونم دقیقا منظور از کلیت جامعه در اینجا چیه!

پ.ن 3: تصاویر زیر مربوط به اهدای گل گشت ارشاد به بانوان محجبه است:

 

اهدای گل

[ چهارشنبه 95/2/1 ] [ 3:28 عصر ] [ آگاهی ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 128
بازدید دیروز: 103
کل بازدیدها: 568595