پيام
* وکيل *
101/7/12
.: ام فاطمه :.
@};-
انديشه نگار
سلام بانو جان ...ماشالله به قلمتون ..چه مطلب بالا بلند و زيبايي ...با اين تفاصيل و تفاسير شما مدافع حجاب اجباري نيستيد؟ .@};-
.: ام فاطمه :.
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} سلام به روي ماهتون نازنينم =)@};- ممنونم از لطفت@};-
.: ام فاطمه :.
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} از چند روز پيش از فوت خانم اميني که گفتگوهايي در مورد گشت ارشاد مطرح شده بود تا امروز، تقريبا تمام پستهاي وبلاگم در همين مورده. خلاصه ميکنم: توي اصل پذيرش دين، اجبار معني نداره چون انسان مختاره و ايمان هم يه چيز قلبيه و با چوب و چماق کسي مومن نميشه. اما زماني که ديني رو پذيرفتيم، خودمون خودمونو ملزم کرديم که قوانينشو اجرا کنيم. و الا پذيرش دين معني نداره
.: ام فاطمه :.
هميشه تو همه اديان يه عده اي بودن که بخشي از دين مطابق ميلشون بوده و پذيرفتن (تو اسلام مثل ديه، مثل نفقه و مهريه و ارث) و بخشيش باب ميلشون نبوده و ازش امتناع کردن (مثل نماز، زکات، خمس). بعضي از احکام ديني، جنبه شخصي دارن يعني انجام ندم فقط خودم ضرر ميکنم ولي بعضيشون جنبه اجتماعي دارن يعني بقيه هم آسيب ميبينن. اون بخش که فرديه، به ما ربطي نداره حق تجسس نداريم
.: ام فاطمه :.
ولي اون بخش اجتماعي، ديگه ميشه قانون و اگر نباشه سنگ رو سنگ بند نميشه. پوشش هم يکي از اين قوانينه که تو چهارچوب شخصي و خانوادگي، اجازه تجسس و ورود نداريم. اما تو سطح جامعه بايد چهارچوب داشته باشه. اين يه اصل مسلمه و همه جوامع قبولش دارن منتها حدود، مختلفه و هر جامعهاي يه حدي براي پوشش قائل شده. مفصل تو وبلاگم درموردش گفتم. دعوا اينجاست که اين حد بايد چقدر باشه.
.: ام فاطمه :.
ما چون جامعه اسلامي هستيم و قوانينمون الهيه، حدودمونم اسلاميه چه براي زن چه براي مرد. اما يه موضوع مهمتري هم وجود داره. *ما هر حدي براي پوشش تعيين کنيم، در هر صورت محدوديت ايجاد کرديم و قائل به اين شديم که تو مسئله پوشش نميشه بي چهارچوب موند، پس اين دعواهايي که سر موضوع حجاب هست، سر جاش باقي ميمونه.* مثلا اونکه قانونش اينه که حد پوشش فقط پوشاندن عورت باشه، باز يه حدي تعيين کرده.
انديشه نگار
بله درسته فرمايشتون ..به نظر منم اين قانون بايد بازبيني بشه .
.: ام فاطمه :.
خب شعارهاي زن و آزادي و اينا چيه؟ من آزادم، مالک تن خودم هستم، خودم تصميم ميگيرم چقدر و چجوري بپوشم. اگه اين حرف درست باشه، ديگه هيچ قانوني براي پوشش معني نداره. چون هر قانوني به هر ميزاني تعيين تکليف کنه، مخالف اين مدل آزاديه. اينجا همه هر مدلي بپوشن حق دارن. يکي هم اين وسط مايل به عريانيه. اونم حق داره. پس ما يا بايد قانون داشته باشيم يا نبايد داشته باشيم. يه چيزي بين اين دو تا اصلا ممکن نيست
.: ام فاطمه :.
قاعدتا هر آدم منطقي ميفهمه که زندگي اجتماعي بدون قانون ممکن نيست. دعوا سر اينه که کي قانونو تعيين کنه؟ مسلمونا معتقدن خدا بهتر از هر کسي ميتونه قانون گذار باشه چون شناخت کامل و بي نقصي از آفريده خودش داره و بهتر از هرکسي ميدونه چي برامون بهتره. اين بود نظر من با کلي اختصار :) @};-
چشمان سبز،عاشقان
چرا قبل انتخابات هيشکي به حجاب کاري نداشت؟ تموم حضرات کانديد ميگفتن اولويت ما معيشت مردمه نه حجاب.....حالا معيشت مردم که شده اولويت آخر... بخاطر تعصب زيادي بهونه دست شبکه هاي بيگانه داديم و امنيت کشور خودمونو به هم زديم با اين جنگ حجاب دروني که راه افتاده.....اين درسته؟ چرا هيچوقت مصلحت کشور رو نميدونيم
انديشه نگار
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} @};-:)ممنون از توضيحتون
انديشه نگار
{a h=chashmanesabz}چشمان سبز،عاشقان{/a} @};-
.: ام فاطمه :.
{a h=chashmanesabz}چشمان سبز،عاشقان{/a} دقيقا سوال منم همينه.. چرا تا حالا موضوع حجاب اينقدر تو بوق و کرنا نرفته بود؟ البته جوابش ساده است. بالاخره يه بهانهاي بايد باشه که آشوب و شلوغي درست کنن و حواسا رو از دستاوردهاي بزرگ و بينظير دولت منحرف کنن تا مردم نفهمن دولت چه کرده و اصلا اهميت ندن. درمورد معيشت هم اگر پيگير فعاليت دولت باشيم متوجه ميشيم که اتفاقا اولويت اول دولته
.: ام فاطمه :.
درست کردن زيرساختهاي اقتصادي به صورتي که داراي يه اقتصاد قوي و غير وابسته باشيم، مثل ساختن يه برج بزرگ و محکمه که براي پا گرفتنش اول بايد گودبرداري صورت بگيره. توي نگاه سادهلوحانه ممکنه بگيم قرار بود برج بره بالا، چرا رفتيم پايين پس؟ اما تو نگاه تخصصي ميفهميم که تا زماني که گودبرداري نشه، برج محکم و خوبي نخواهيم داشت. درست شدن زيرساختها زمانبر و هزينهبره
.: ام فاطمه :.
اگر ميخواييم به نتيجه برسيم بايد صبور باشيم. اتفاقاي خيلي خوبي داره ميفته ان شاءالله
.: ام فاطمه :.
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} :) @};-@};-
انديشه نگار
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} ان شاءلله:)@};-
جوادتبريزي
بازوضعيت نت،مانع ازبازشدن صفحه ومطالعه مقاله شماگرديد،امابازهم به تبعيت ازبانوي مهروادب وانديشه،ماهم مي گوييم: ماشاالله به قلمتون.@};-
صديقه اژه اي
سلام حجاب اجبار ي بي معناست ،هرکه بنده وعبد خداست فرمانش را با جان ودل مي پذيرد حجاب مزاياي فراواني دارد که بايد آن را فهميد وباور کرد وانتخاب نمود حجاب صدفي هست که گوهر وجود زن را از مفاسد اخلاقي واجتماعي وانسانهاي پليد در امان مي دارد
انديشه نگار
{a h=SheidayeEsfahani}صديقه اژه اي{/a} درود بر شما @};-
انديشه نگار
{a h=Tabrizi246810}جوادتبريزي{/a} بزرگواريد @};-
.: ام فاطمه :.
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} @};-@};-
.: ام فاطمه :.
{a h=Tabrizi246810}جوادتبريزي{/a} ممنون از محبتتون@};-
.: ام فاطمه :.
{a h=SheidayeEsfahani}صديقه اژه اي{/a} سلام و سپاس از حضورتون@};-
* وکيل *
حدي در مورد حجاب معين نشده ...حتي اون شخصي که روسري بر سر نداره باز هم حجاب کرده و داري حجابه ولي نسبت به موي سر حجابش ناقصه
همابانو
بسيار عااالي عزيزم@};-
شاخه ي عشق
{a h=Mygoodness} وکيل {/a} ملاک تعيين حجاب شرع است که مشخص شده است،آن قسمت هايي که تونمازمي پوشاني،اما ما اين حدرا رعايت نمي کنيم وچندبارهم ماشينمون جريمه شده،وبازورهم نميشه.
* وکيل *
{a h=Doktaringlab1}شاخه ي عشق{/a} ملاک چيزي نوشته شده مثل قانونه
.: ام فاطمه :.
{a h=Mygoodness} وکيل {/a}شما بايد بهتر بدونين که قانون، اختيار قانونگذاري و تفسير قانون و تعيين حدود رو به مجلس واگذار کرده و ملاک مجلس هم حجاب شرعيه! تحصيلاتتون ظاهرا ايجاب ميکنه اطلاع داشته باشين
* وکيل *
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} وقتي شما سقفي رو مشخص نمي کنيد يني در حدود ابهام وجود داره مثل اين ميمونه که شما رو به علت سرعت غير مجاز گرفته آن ولي قانون سقفي در مورد سرعت غير مجاز اشاره نکرده شما بايد مطلع باشيد تا رفتار نابه هنجار انجام نديد ماده 638 قانون مجازات اسلامي اشکال داره و قابليت اجرا ندارع
.: ام فاطمه :.
{a h=Mygoodness} وکيل {/a}يعني الان از مردم بپرسيد حد پوشش قانوني چقدره اطلاع ندارن؟ و هنجار و ناهنجارو نميدونن؟! پس اين عده اي که شلوغ ميکنن دقيقا مشکلشون چيه؟!
امين يگانه
{a h=Mygoodness} وکيل {/a} جناب وکيل،آنجا که مجازات بي حجابي آمده خودماده638 نيست تبصره آن هست که چنين آمده: تبصره - زناني که بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و يا از 2.000.000 تا 10.000.000 ريال جزاي نقدي محکوم خواهند شد. ودراين تبصره هيچ ابهامي نيست،چون حجاب درشرع مشخص است،ومثال شما وقياس شما مع الفارق بود.
* وکيل *
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} شما نمي توني کسي رو مجازات کنيد وقتي سقف مشخصي نداريد و تعريف مشخصي نداريد ما نمي تونيم آدمها رو مجازات کنيم و بگيم قانون اختيار تفسير به قانون گذار داده ...من ميام آدمها رو به جرم سرعت غير مجاز ميگيرم بعد تفسير ميکنم اين سرعت غيرمجاز چيه و حدش چيه خوب اين کلا مسخره است
* وکيل *
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} صحيحش اينه شما ابتدا سقف و تعريف درستي داشته باشيد و طبق همون تعريف و تعيين سقف بيايد افراد متخلف رو مجازات کنيد ...:)
* وکيل *
{a h=amin9999}امين يگانه{/a} در مورد حجاب شرعي اختلاف نظر وجود داره و مصداق روشن نداريم :) به صحبت ها شمام پاسخ دادم همين جا لازم نيست تکرار کنم دوباره
امين يگانه
{a h=Mygoodness} وکيل {/a} مصداقش روشن است،کسي که منکرحجاب شرعي هستند مثل اينکه چشمشان را بسته اند به روزهم مي گويندشب است:)
امين يگانه
{a h=Mygoodness} وکيل {/a} قياستون غلط ومع الفارق است،حدودحجاب درشرع مشخص است،جناب گشت ارشاد:)
* وکيل *
{a h=amin9999}امين يگانه{/a} مصداقش و تعريفش کجاي قانون اومده ؟!..ماده 638 قانون مجازات با اصل قانون بودم جرم و مجازات سازگاري نداره ...قانون يک چيزي سليقه اي نيست که شما فکر ميکنيد! شايد پوششي که حراست اماکن مختلف تاييد ميکنه گشت ارشاد جرم ميدونه و بالعکس چرا ؟چون ما تعريف درستي از حجاب شرعي و رفتاري که در قانون گفته شده نداريم در ضمن
* وکيل *
طبق اصل 36 قانون اساسي حکم به مجازات و اجراش توسط قاضي فقط به موجب قانون امکان پذيره از اين اصل تنها چيزي ميشه متوجه شد اينکه قاضي نميتونه به واسطه منابع فقهي مسيوليت تعيين جرم و مجازات رو انجام بده چرا اين کار قوهي مقننه است...