سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EMOZIONANTE
 
لینک دوستان

به‌ نام خدا

  سلام؛

این نوشته یه مقدمه داره، لازم دونستی .: اینجا :. بخونش.

قانون کشور ما، قانون الهیه.
قبول!
توی حد پوشش هم -برای زن و مرد- حدود مشخصی تعریف شده بر اساس همون قانون الهی.
قبول!
نوکر خدا و پیغمبر هم هستیم.

ولی همین؟!
تموم شد؟
حالا قانون الهی رو با چماق بر سر مردم بکوبیم؟!

مسئول محترم!
قانون، تعیین کننده‌ی حد و مرزهاست. قانون، یه چهارچوب کلیه. قانون، زنده و جاریه. اما اونی که اومده این قانون رو چهارچوب جامعه‌ای قرار داده که البته مردم به اصل و اساسش پای‌بندند، باید چهار تا حرکت هم برای جا افتادن و اجرایی شدن قانون بزنه!

تو که نشستی کنار و منتظری قانون خود به خود اجرا شه و برای اجرا نشدنش جریمه و نیروی انتظامی داری، می‌دونی برای بی‌اثر کردن همین قانون، چه تلاش شبانه-روزی‌ای داره انجام میشه یا بی‌خبری؟! میدونی چقدرررر تهاجم فرهنگی، شب و روز، در قالب تعریف مُد و الگو، توسط ابزار رسانه، فیلم و سریال و گفتگو، سلبریتی‌ها، انواع نشست‌ها و جشنواره‌ها و ... و ... و ... سرمون هواره؟!

عاقا!
کار فرهنگی، برعهده‌ی نیروی انتظامی نیست! اصلا از عهده‌اش برنمیاد. نمیشه ازش توقع داشت. کار نظامی، تعریف مشخصی داره.
شمایی که برای جا انداختن "بستن کمربند ایمنی" اینهمه تولید محتوا کردی، در غالب تبلیغات و انیمیشن، که در و دیوار شهرو پر کردی و تا روی لوازم تحریر بچه‌ها مانور دادی، تا بالاخره مردم بفهمن که بستن کمربند مفید، ضروری، و قانونه، و بعد وقتی پلیس بابت تمرد جریمه‌شون کرد، تمکین کنن،
چرا تو مسئله‌ی پوشش سهل‌انگاری کردی؟

چند ساله مایی که نه به الزام قانون، بلکه به عشق عقایدمون اهل حجابیم، یه مانتوی مناسب تو فروشگاه‌ها پیدا نمی‌کنیم؟ حالا این اواخر تعدادی مزون حجاب فعال شدن اونم با قیمتایی که هرکسی نمیتونه سمتش بره و عملا برای سطح خاصی از جامعه طراحی شده. تقصیر اونام نیستا، حمایتی نمی‌شن.
چرا ما یه تولیدی قَدَر پارچه چادری نداریم که برای تهیه یه پارچه با کیفیت مجبور باشیم گردن به قیمتای سرسام‌آور پارچه خارجی بسپاریم؟

چند وقته در فضای بی‌دروپیکر مجازی، شاهد هرزگی و بی‌بندوباری سلبریتی‌هایی هستیم که تو تلویزیون، با چادر نشونشون دادین ولی اجازه دادین تو انواع جشنواره‌های خارجی که هیج، تو همین "جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی" با هر پوشش و سر و وضع شگفت‌آوری ظاهر شن؟

عاقا! از سال 84 تا امروز، 26 نهاد رو مکلف کردین رو موضوع پوشش کار کنن. از جیب و عمر ما هزینه شده، که کار انجام شه. اینا مسئولن، باید جواب پس بدن. بفرمایین بعد از 17 سال، یکی یکی این نهادها بیان عملکردشون و نتیجه عملکردشونو برامون شرح بدن ببینیم دقیقا تو اینهمه سال چه غلطی کردن که امروز تعدادی از بچه‌هامون نه تنها از پوشش متعارف تمرد می‌کنن بلکه ازش نفرت دارن!
کل بار این 26 نهاد رو نیروی انتظامی باید به دوش بکشه؟
کار نیروهای نظامی، جا انداختن فرهنگ و آگاهی‌بخشی و آموزشه؟
نیروی نظامی میتونه الگوساز باشه تو این زمینه؟!

عاقا!
ما طلبکاریم!
ما پاسخ می‌خواییم.
تا میاییم دو کلام حرف حساب بزنیم، تا میاییم اعتراض کنیم، مطالبه کنیم، یه مشت حروم‌لقمه‌ی از خدا بی‌خبر عین کفتارهای منتظر فرصت، قاطی دعوامون میشن و تکه‌پاره‌مون می‌کنن. رسانه‌های هوچی‌گر معاند شروع میکنن به آتش‌افروزی و اینقدر نکبت و خرابی بر سرمون هوار می‌کنن که اصل حرفمون به حاشیه بره و تو انحراف‌های تحمیلی، مصیبتی به مصیبت‌هامون اضافه شه.

ما چه کنیم؟ مایی که دور تا دورمون، لابلای جمع و پشت سرمون، پر از بدخواهه. پر از حرومی‌هایی که دندون تیز کردن برای زمین زدن و تکه‌تکه کردن خودمون و مملکت مظلوممون. ما چه کنیم؟
ما عاشق این پرچم و این نظام و این خاکیم ولی حرف داریم. ما "مطالبه حق" داریم.
این آتش‌های فتنه دیر یا زود می‌خوابه. مملکت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، صاحب داره. پرچمی که با خون شهدا بالا رفته، سوختنی نیست.
ولی بعد از ختم قائله، مردونه پای کار باشین و جوابگو.
روش غلط، باید اصلاح شه.

 

#مهسا_امینی


[ چهارشنبه 101/6/30 ] [ 11:10 عصر ] [ آگاهی ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 100
کل بازدیدها: 571051