سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EMOZIONANTE
 
لینک دوستان

به‌نام خدا
سلام؛
عزاداری‌هاتون قبول ان‌شاءالله

مصیبت اباعبدلله، خیلی بزرگ و خردکننده است. تازه چیزی که ما می‌شنویم و می‌فهمیم، در برابر اون حقیقت عظیم، اون مصیبت وحشتناکی که بر آل الله گذشت، هیچه.
ولی با اینهمه، و با اینکه این عزای سنگین رو تقسیم می‌کنیم تو ده روز و جرعه‌جرعه سر می‌کشیم، باز هم پایان روز عاشورا قلب آدم سنگینه و حال آدم بده.
اصلا هرجور حساب کنی که چه اتفاقی بیفته و چه جریاناتی پیش بیاد این داغ، سرد می‌شه و دلت آروم می‌شه، می‌بینی هیچی! زمین و زمان به هم بیاد، این زخم عمیق هم نمیاد.
شاید تو این حال و هوا آدم بهتر بفهمه علت اینهمه لعن و نفرین زیارت عاشورا و دعای علقمه چیه. دل پر درد محب بی‌چاره‌ای که دستش از یاری مولاش کوتاهه و از بخت بدش، تو دنیای بی حسین چشم باز کرده، با اظهار عشق به سرورش و اعلام برائت از دشمنانش آروم میشه.

دو تا شبهه:
1. می‌گن امام علیه السلام روز عاشورا شهید شدن. منطقیش اینه طرف فوت کنه بعد براش عزاداری کنن، نه که هنوز زنده است، ما به سر و سینه بزنیم!
بله اگر بنده و شمای دل‌نگران فوت کردیم، جا داره اینجوری برامون عزاداری کنن، بلکه هم اصن جشن بگیرن!
ولی مصیبت مولای غریبمون اینقدر سنگینه که نمیشه یهو وارد عاشورا شد. لازمه از مدتی قبلش، دل آماده شه، مصیبت مزه‌مزه شه، تا آدم دق نکنه. همینجوریش با ده روز آمادگی، آدم روز عاشورا کم میاره (آدم هم یعنی کسی که دلش لبریز از محبت اباعبدلله علیه السلامه).

2. می‌گن لعن و نفرین نکنین، انرژی منفی داره و اثراتش تو زندگی به خودتون برمی‌گرده.
اولا ما لعن نکردیم، خدا لعن کرده. ما کلام خدا رو تکرار می‌کنیم. زیارت عاشورا، حدیث قدسیه یعنی از طرف خود خدا نازل شده. توی قرآن هم خدا لعن کرده "قُتِلَ اَصحابُ الاُخدود" و ... .
لعن و نفرین گاهی حقه، گاهی ناحق. مثلا همینجوری آدم عادت به نفرین داشته باشه سر هر چیز کوچکی ملت رو لعن و نفرین کنه، بله این نابجاست. ولی یه جایی حقه. چیزی که حقه، به جاست و باید انجام شه. این تبری جستنه. یعنی من که نبودم مولامو یاری کنم، ولی از دشمنانش و از هرکاری که بر ضد مولای غریبمون کردن، از سکوت و رضایت و همراهی و جنایت، از همش نفرت دارم.
خدا ازشون نگذره و عذابشونو زیاد کنه.

................

پ.ن.

1. دعای علقمه، دعاییه که بعد از زیارت عاشورا سفارش شده خونده شه. معمولا بعد از زیارات، دعای خاصی سفارش شده که تو مفاتیح بعد از اون زیارت درج شده. این دعاها یه جورایی تفسیر و مکمل اون زیارت هستن. امشب دعای علقمه رو بعد از زیارت عاشوراتون بخونین تا قلبتون آروم شه.

2. اَللَّهُمَّ أَحْیِنِی حَیَاهَ مُحَمَّدٍ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ أَمِتْنِی مَمَاتَهُمْ وَ تَوَفَّنِی عَلَی مِلَّتِهِمْ ...


[ دوشنبه 101/5/17 ] [ 9:13 عصر ] [ آگاهی ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 156
کل بازدیدها: 568766