سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EMOZIONANTE
 
لینک دوستان

به نام خدا

سلام؛

فکرشو نمی‌کردم ولی "متروپل" واقعا فیلم خوبی بود. خب من که متخصص سینما یا منتقد نیستم. فقط دیدگاه‌هامو به عنوان یه مخاطب عام که فیام براش ساخته شده، می‌نویسم. جریانات متروپل، آدمو میکشه تو دل قصه و با خودش میبره وسط محاصره‌ی آبادان تو جنگ تحمیلی. وسط توپ و گلوله و ویرانی، وسط تنش و درگیری و هراس از مرگی که هر ثانیه در کمینه، وسط دوست و دشمن و اونی که تنش با ماست و دلش با دشمن. و یک زندگی معمولی که با همه این اوصاف، این میون جریان داره. جریانات عشق و عاشقی و محبت و رفاقت و تولد. تولد امید و عشق به زندگی و آینده.

طراحی صحنه و لباس و گریم و جلوه‌های ویژه، بی‌نقص بودن. بازی خوب بازیگرانی نه چندان شهیر و کارکشته، چهره های نو و بکر و بی‌آلایش که دست روزگار، قلم و چکشی بر تنشون نکوبیده، مضمون قصه و کارگردانی خوب، همگی نمود واقعی و زیبایی بودن از آبادان، چنان که هست.

داستان، ماجرای عده‌ای از جوان‌های آبادانیه که وسط کارزار جنگ و محاصره، میخوان سینمای متروپل رو احیا کنن. جریانات مختلفی رو از سر میگذرونن از تهیه و تعمیر آپارات و ملزومات نمایش و آباد کردن سینما، همچنین پیدا کردن نوارهای فیلمی که تو اون فضای انقلاب، قابل نمایش باشه. از گرفتاری‌ها و کج‌سلیقگی‌هایی روایت می‌کنه که برای نمایش عمومی فیلم‌ها وجود داره و با رنگ و لعاب طنز، کنایه‌ای هم به بحث سانسور و هم‌آهنگ‌سازی‌های زورکی با فضای حاکم، می‌زنه.

در نهایت با همه دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها، بنابر اقتضای جنگ، ناگزیر میشن این عشق تازه جان گرفته رو قربانی کنن.

من به شخصه خیلی دوست داشتم فیلمو. و به نظرم با شعار جشنواره هم‌خوانی داره، اما میدیدم که بین تماشاچیان، اختلاف سلیقه زیادی وحود داره. بعضی‌ها مثل من خیلی خوششون اومد و بعضی برعکس، اصلا دوست نداشتن.

ولی هنوز "غریب" به نظرم حرف اولو میزنه.


در مورد فیلم "آنها مرا دوست داشتند" خیلی حرفی ندارم. داستان بدی نبود ولی فراز و فرود خاصی نداشت، یکنواخت و کسل‌کننده و پر از حرف و شعارهای تکراری. داستان پسر آقازاده‌ای که چون بچه‌دار نمیشدن، از طریق رحم اجاره‌ای اقدام به فرزندآوری کردن ولی مشکلاتی براشون پیش میاد. فیلم، صحنه‌های تکان‌دهنده و دلخراشی از فروش نوزادان و وضعیت اعتیاد داشت ولی خام بود و خوب ساخته و پرداخته نشده بود. بازی‌ها خوب و نسبتا قوی بود ولی نوع روایت، آزاردهنده بود.

............

پ.ن.

آقا سیگار دوست دارین؟! حالم بد شد اینقدرررر تو فیلما دود سیگار موج زد. واقعا حالم بد شد. اینهمه اصرار و تاکید واسه چی آخه؟! یکی هم نیست این وسط، تعارف سیگار رو رد کنه. زن و مرد و پیر و جوون، همه سیگارکش‌های قهارن. چه وعضیه؟!!


[ جمعه 101/11/21 ] [ 11:36 عصر ] [ آگاهی ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 153
کل بازدیدها: 570484