سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EMOZIONANTE
 
لینک دوستان

سلام گل قشنگم..

بالاخره رسیدیم به بحث غیبت و شبهات و سوالاتش...

دختر قشنگم واژه مهدویت واژه ایه که برگرفته از روایات و آموزه های اسلامیه و مربوط به دین اسلام می شه اما موضوع منجی آخرالزمان بحثیه که تو تمام ادیان الهی و بسیاری از ادیان غیر الهی مطرح شده. اینکه در ادیان الهی مطرح شده که خب مشخصه چون کتب آسمانی داشته اند به این موضوع واقفند اما به جز اون انتظار برای ظهور مصلح جهانی یه چیز فطریه... همون چراغه که گفتم وقتی به دنیا میایم می ذارن تو دلمونا... همون یعنی فطرت..

یعنی انسان به طور ناخودآگاه یه احساس نیازی تو ضمیرش داره واسه اینکه بالاخره یه کسی بیاد و همه رو نجات بده و عدالت در همه جهان برقرار بشه و خلاصه یه نیاز به یه نیروی برتر و خداگونه و نیاز به یه منجی.. واسه همینه که اونایی که اعتقادات درست درمون هم ندارن فیلم هایی از این دست می سازن دیدی؟ سوپرمن و اسپایدر من و غیره...

جالب توجّه این که حتّى در این اواخر نیز، این عقیده در بین گروهى از دانشمندان و فلاسفه بزرگ جهان به عنوان: «لزوم تشکیل حکومت واحدجهانى» درسطح وسیعى مطرح گردیده است:


«در عصر اخیر دوشادوش پیشرفت همه جانبه اى که در تمام مسایل علمى نصیب بشریّت شده، این ایده و عقیده نیز از مرز ادیان و مذاهب قدم فراتر نهاده و به عنوان یکى از مهمترین مسایل حیاتى مورد بحث و بررسى قرار گرفته است»

برای برطرف کردن شبهات تا یه جاهایی روایاتی که مورد تایید اهل سنت هستن رو بیان می کنیم و با استناد به حرف اونها حقانیت شیعه رو اثبات می کنیم همانطور که تا الان کردیم. نه که شیعه احتیاج داشته باشه برای اثبات حقانیتش به اونا متوسل بشه ها نه! واسه اینکه حجت رو بر اونا تموم کنیم.

به حول و قوه الهی شروع می کنیم:

***************************

در مورد مهدی موعود:

خب نظر اهل سنت اینه که ایشون هنوز متولد نشده اند و معتقدند مهدی نوعی است نه شخصی و در آینده متولد می شن بزرگ می شن و بعد قیام می کنن! بشراوی شافعی در الاتحاف در این باره می‌گوید: شیعه عقیده دارد مهدی موعود که احادیث صحیحه در رابطه با او وارد شده، همان پسر حسن عسکری خالص است و در آخرالزمان ظهور خواهد کرد ولی صحیح آن است که او هنوز متولد نشده و در آینده متولد شده و بزرگ می‌شود و او از اشراف آل البیت الکریم است. (بشراوی ، الاتحاف ، باب خامس ص 180 ذیل فصل الثانی عشر من‌الائمه ابوالقاسم محمد )
منظور از اشراف بزرگانه یا ثروتمندان؟ یعنی اشاره به پادشاهی از نسل پیامبر می کنن؟

ابن ابی الحدید در شرح نهج‌البلاغه ذیل خطبه ‌16می‌گوید: اکثر محدثین عقیده دارند مهدی موعود از نسل فاطمه(ع) است و اصحاب ما معتزله آن را انکار ندارند و در کتب خود به ذکر او تصریح کرده‌اند و شیوخ ما به او اعتراف کرده‌اند. فقط فرق آن است که او به عقیده ما هنوز متولد نشده و بعدا متولد خواهد گردید. (
ابن ابی الحدید، شرح نهج‌البلاغه، ج 1، ص 281 )

از اهل سنت روایات متواتر زیادی داریم که تولد حضرت مهدی رو بیان می کنند که اگر بخوام همشو اینجا بذارم ممکنه از حوصله خواننده خارج شه اما به یکی از این روایات استناد می کنم:

شمس الدین، ابو المظفر سبط ابن جوزی حنفی (متوفای 654هجری) راجع به حضرت مهدی علیه السّلام چنین گفته است:
«هُوَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسیَ الرِّضاَ بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ اَبِی طالِبٍ وَ کُنْیَتُهُ اَبُو عَبْدِاللّهِ وَاَبُوالْقاسِمِ وَهُوَ الْخَلَفُ الْحُجَّةُ صاحِبُ الزَّمانِ، الْقائِمُ الْمُنْتَظَرُ وَهُوَ آخِرُ اْلاَئِمَّةِ اَنْبأنا عَبْدُالْعَزیزِ بْنُ مُحَمُودِ بْنِ الْبَزّازِ عَنْ ابْنِ عُمَرَ قالَ: قالَ رَسُولُ اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم یَخْرُجُ فِی آخِرِ الزَّمانِ رَجُلٌ مِنْ وِلْدِی اِسْمُهُ کَاِسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کَکُنْیَتِی یَمْلاُ اْلاَرْضَ عَدْلاً کَما مُلِئَتْ جَوْراً فَذَلِکَ هُوَ الْمَهْدِیُّ...». [39] .
یعنی:
«او محمد بن حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی الرضا بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب و کنیه اش ابو عبداللّه و ابوالقاسم است و او خلف حجّت، صاحب زمان، قائم منتظر و آخرین ائمه است. عبدالعزیز بن محمود بن بزاز به نقل از ابن عمر به ما گفت که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: در آخر زمان مردی از فرزندانم که اسم او مثل اسم من و کنیه او مثل کنیه من است خارج می شود و زمین را پر از عدل می کند همانطور که از ظلم پر شده باشد، او همان مهدی است».
این دانشمند که اول حنبلی بوده و بعد مذهب حنفی را اختیار کرده بی هیچ شک و تردیدی، دوازده امام علیهم السّلام را نقل کرده و صریحاً اظهار می دارد که منظور رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم از حدیث «یخرج...» همان فرزند بلافصل حسن عسکری - صلوات اللّه علیه - است و می گوید: حجّت و صاحب الزمان و قائم منتظر، اوست. آنگاه قول امامیه را که امام زمان علیه السّلام زنده است به صورت مقبول نقل کرده و به استدلال آنها اشاره می کند و با نقل قصیده ابوالفضل یحیی بن سلامه که در مدح ائمّه علیهم السّلام سروده است، سخن خود را به پایان می برد.

حالا که به قول ایشان، قائم آل محمد (ص) فرزند بلافصل امام حسن عسگری (ع) هستند چطوریه که می گن ایشون هنوز به دنیا نیومده اند؟ در حالیکه تاریخ وفات پدر ایشون رو همه تایید می کنند و کسی نیست که مدعی باشه پدر ایشون در قید حیات هستند یا بعدا متولد می شن... پس چجوریه که فرزند پدری که به شهادت رسیده هنوز متولد نشده یا در آینده قراره متولد بشه؟ نمی دونم ولی شنیده ام عقل هم چیز خوبیه!

*******************************

پس ایشون متولد شده اند اما چرا غیبت؟

بر طبق روایات اگر غیبت از اسرار الهی و از امور غیبی است و همچون سایر امور مربوط به عوالم غیب، برای ما معلوم نیست. از آن‏جا که خداوند حکیم است و تمام کارهایش بر اس حکمت و مصلحت بنا شده امر غیبت نیز چنین است و تصدیق و اعتقاد به آن بر ما امری واجب است.
شایسته و بایسته است در این رابطه از نامه صاحب غیبت (امام زمان ارواحنا فداه) که در پاسخ اسحاق‏بن یعقوب کلینی نوشته شده است. بهره بگیریم. در پایان نامه آمده است:"از علت غیبت نپرسید چرا که خداوند در قران می‏فرماید:یا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا لا تَسْئَلوا عَنْ أَشْیاءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ ای مؤمنان از چیزهایی که ظرفیت درک آن را ندارید نپرسید.
در روایت است که امام صادق (ع) فرمود:علت غیبت آن حضرت پس از ظهورش کشف خواهد شد. اما علت ظاهری غیبت و مصالح و فواید آن اموری است که به برخی از آنها اشاره می‏شود:
  امتحان مردم:فلسفه خلقت و مرگ و زندگی آزمایش انسان‏ها معرفی شده است. یکی از شدیدترین و سخت ترین امتحان الهی مسأله غیبت است که انسان می‏تواند در این زمان ایمانش را محک بزند. امام باقر (ع) در پاسخ جابر جعفی- که از فرج و نصرت ائمه (ع) پرسیده بود- فرمود:"هرگز، هرگز فرج و نصرت ما وقتی می‏رسد که شما غربال شوید، غربال شوید تا خالصان از ناحالصان جدا گند."
هر گاه امام معصومی مورد حمایت یاران و اصحاب خویش قرار گرفته است قیام نموده است نظیر قیام سید الشهدا(ع) در واقعه کربلا، اما اگر یاران و اصحابی نداشته قیام نکرده است نظیر امام صادق (ع) بسیاری از امامان ما "غیبت" داشته اند، 25 سال سکوت حضرت علی (ع) به معنای غایب بودن آن حضرت است، خانه نشین شدن حضرت امام حسن(ع) به معنای غایب شدن بود و سایر ائمه (ع) البته خصوصیتی که غیبت امام زمان(عج) دارد این است که بسیار طولانی است و چون حضرت تحقق بخش حکومت الهی است، قیام حضرتش موقعیت خاصی می خواهد که آن لحظه و ساعت در نزد خداست و هیچ کس اطلاعی از آن لحظه ندارد.
اما علت اصلی غیبت آن حضرت به نظر می آید کمبود یاران و آماده نبودن موقعیت جهانی برای قیام است.
در ضمن، با پیش گویی هایی که از حضرت مهدی (ع) به گوش خلفا رسیده بود، تمام تلاش خلفا، برای از بین بردن حضرت بود. هرچند در این راه افراد زیادی از جمله خود امام حسن (ع) را به شهادت رساندند. اما هدف اصلی خلفا از جمله خلفای دوران امام حسن (ع) از بین بردن وجود مقدس امام دوازدهم بود. آنهم به خاطر ترسی که از ایشان داشتند و از عدالتی که آن حضرت برقرار می کردند.
با تمام سختی هایی که این دو مسئولیت داشت، امام حسن (ع) به خوبی از پس آنها برآمد.
دشمنی مخالفان به این حد بود که پس از شهادت امام حسن (ع) به دستور خلیفه، تمام کنیزان و زنان امام حسن (ع) که اختمال بارداری در آنها می رفت باید وارسی می شدند و فرزند آنها به قتل می رسید!
حال با توجه به موارد یاد شده از زمان امام حسن (ع) و مراقبت شدید از آن حضرت شاید بتوان گفت، یکی از علل غیبت امام عصر (ع) ترس از کشته شدن توسط مخالفان بود.
اگر امام زمان (عج) در آن زمان با بی احتیاطی توسط مخالفان کشته می شد، نسلهای بعدی که پس از این سلسله امامان می آمدند برای خدا حجت می آورند که دلیل خطای ما نبود امام است! پس اراده ی خداوند این بود که حجت را بر مردم تمام کند.
همچنین اینکه خداوند نمی خواست زمین را از حجت خالی بگذارد. زیرا امام واسطه ی فیض الهی است و فیوضات الهی از طریق امام حیّ به انسانها منتقل می شود؛ خداوند که منبع وجود و نورانیت است توسط وسائطی (واسطه ها) این نور را به انسان و سایر موجودات منتقل می کند. خداوند از طریق وسائط، وجود بخشی می کند؛ پس  اگر امام حیّ نباشد، در واقع به خاطر نبود فیوضات انسانی هم نخواهد بود.
پس امام (ع) باید از چشم دشمنان خدا پنهان می شدند تا در زمان مناسب ظهور نمایند.
شاید این مسأله برای بعضی پیش بیاید، که چرا امام با دوستان خود مرتبط نیستند؟
پاسخ این سوال را از 4 جنبه می توان بررسی نمود:
1-   اگر شیعیان و دوستداران امام از محل زندگی ایشان با خبر باشند و یا بفهمند در چه مکانی می توانند امام را براحتی ببینند، تجمع می شود، و دشمنان از مکان امام مطلع می گردند.
2-   شاید یکی از این دلایل، این باشد که امام نمی خواهد دوستانش به خاطر وجود ایشان زجر ببینند. زیرا اگر کسی دوست امام باشد و بر همه ثابت شده باشد، ممکن است برای اینکه مکان امام را بفهمند او را مورد شکنجه و آزار قرار دهند
3-      اگر کسی مطیع امام باشد، ظاهر بودن امام یا غایب بودن او برایش تاثیری ندارد و در هر حال نطیع است.
4-      ما هیچ گاه ادعا نداریم که امام به دوستانشان سر نمیزنند. بلکه با پاک کردن و تزکیه ی نفس امکان دیدار امام وجود دارد.
 

منابع و مآخذ:

- ینابیع المودة، قندوزی، ج 3، ص 170
- کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، ص 485
- احتجاج طبرسی، ج 2، ص 497
- بحارالانوار، ج 77، ص 56
- بحارالانوار، ج 3، ص 363

**********************************

و اما در مورد این عمر طولانی (فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین)...

یه تقلب:

اگر عمر طولانی در تاریخ زندگی بشر اتفاق افتاده باشد، اگر چه در مواردی نه چندان بسیار، تکرار یافتن موارد یا مورد مشابه آن امری طبیعی خواهد بود. فلاسفه می گویند: بهترین دلیل برای امکان چیزی، واقع شدن آن است.
دانشمندان بر روی مگس های میوه ها آزمایش هایی نمودند که در نتیجه عمر آن ها نهصد برابر عمر طبیعی گردید؛ بنابراین اگر این امتحان بر روی انسان با موفقیت عملی شود و عمر طبیعی انسان را هشتاد سال فرض کنیم، امکان طولانی کردن عمر تا هفتاد و دو هزار سال ثابت می شود
قرآن مجید عمر طولانی حضرت نوح را به صراحت ذکر کرده است و کتب تاریخ نام بسیاری از معمران را(کسانی که بسیار زیسته اند) ذکر نموده اند. در برخی از کتب تا 223 نفر از معمران را نیز(براساس مأخذ تاریخ) نام برده اند

و یه تقلب توام با تحقیق:

دلایل عقلی:
از نظر عقلی امور عالم یا ضروری است یا محال یا ممکن
طول عمر مسلما ضروری که نیست محال هم نیست که به هیچ وجه ممکن نباشه چنین چیزی وجود داشته باشه چون نمونه هاشو مثلا در برخی از گیاهان داریم می بینیم پس امری ممکن است یعنی تا وقتی که شرایط و لوازم مورد نیاز برای زنده موندن وجود داشته باشه طول عمر ممکنه
 اول اینکه ضرورت وجود امام در تمام زمان ها بر اساس قاعده لطف اثبات شده است پس اگه تا اینجا اثبات کردیم که حضرت حجت فرزند امام حسن عسکری هستند و آخرین ولی خدا بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه بپذیریم ایشون هنوز در میان ما هستند چون زمین ممکن نیست از وجود ایشون خالی بمونه مگر اینکه اثبات کنیم تعداد امامان بیشتر از این تعدادند. به هرحال یا باید این قضیه رو بپذیریم یا خلافش رو ثابت کنیم
به جز این از نظر علمی طول عمر انسان ها رو نمی شه دقیق تعیین کرد. مثلا نمی شه گفت یه انسان دقیقا چقدر می تونه عمر کنه پس ناممکنی در این قضیه راه نداره. برای اینکه حقیقت و ماهیت حیات برای بشر هنوز ناشناخته است و هیچ کس نمی تونه به طور قطع نظریه ای در این مورد صادر کنه. مثلاً پاولوف عمر طبیعی انسان را 100 سال، میچینکوف 150 تا 160 سال؛ کوفلاند آلمانی 200 سال، فلوگر فیزیولوژیست معروف 600 سال، بیکن دانشمند انگلیسی 1000 سال تعیین کرده­اند. ولی فیزیولوژیست های جدید تعیین حد ثابت برای عمر طبیعی را قبول نداشته و آن را قابل افزایش می دانند.
از نظر زیست شناسی پیری مثل دیگر بیماری ها قابل علاجه! در طی یک قرن بر اثر پیشرفت‌های علم طب و بهداشت عمومی، متوسط طول عمر انسان‌ از 47 سال به 74 سال افزایش یافته است و عوامل موثر بر طول یا کاهش عمر مثل وراثت، محیط زیست، نوع کار و شغل ، نوع تغذیه و استرس و فشار های روحی و عصبی شناسایی شده و سعی بر تقویت و بهبود آنها صورت می گیرد.  

روانشناسان نیز طول عمر را وابسته به طرز تفکر و عقاید انسان دانسته و با داشتن یک سلسله روحیات و عقائد سازنده و آرامش بخش، طول عمر انسان را قابل افزایش می دانند چنانکه پروفسور «شبس » فرانسوی در کتاب خود «امید به یک زندگی طولانی » می­نویسد: «بشر می تواند با استفاده از مواهب طبیعی و قدرت تمدن خویش، زندگی طولانی تر و فعال تری داشته باشد و پیری را چندین سال به عقب اندازد.»

با پیشرفت علم پزشکی و علم تغذیه، امکان طول عمر برای انسان بسیار روشن شده است؛ چنانکه دکتر گیلوردهاوزر می نویسد: امروز علم پزشکی به کمک علم تغذیه ، قیود و حدود عمر را از سر راه بشربرداشته و ما امروز بر خلاف اجداد و پدرانمان می توانیم امیدوار باشیم عمر طولانی بکنیم . علم پزشکی مبحث بزرگی دربار? جذب اغذیه دارد که به کمک آن هر کس می تواند به سرچشم? جوانی و طول عمر دست یابد

برای نمونه: «مک کی» کارشناس برجسته‌ی دانشگاه کورنل ـ و «آلکس کامفروت»، از دانشگاه لندن، تجربه‌هایی در مورد رابطه‌ی تغذیه و پیری داده‌اند.
«آلکس کامفورت» توانست در آزمایش‌های خود،‌طول عمر دسته‌ای از موش‌ها را پنجاه درصد افزایش دهد.
نتایج مطالعات چهار ساله‌ی «ریچارد روچشلد»، کارشناس دیگر آمریکایی ـ در استفاده از «دی میتل آمینو ـ اتانول»، در طول عمر موش‌ها ـ در بهار 1972م. منتشر شد.
این دانشمند و گروه همکارش،‌به این نتیجه رسیدند که مصرف «دی میتل آمینو ـ اتانول» طول عمر موش‌ها را، در مدت آزمایش، بین 6 تا 49 درصد افزایش داده است. مطالعه روی پشه‌ها به امکان افزایش طول عمر آنها حتی تا 300 برابر منجر شده است.

 دلایل نقلی:
بسیاری از دانشمندان نامدار اهل سنت [محمد بن طلحة شافعی در مطالب السؤل؛ ابن صباغ مالکی در الفصول المهمة؛ ابن حجر شافعی در الصواعق المحرقة؛ و ابن خلکان در وفیات الاعیان.] پذیرفته و در کتاب هایشان متذکر شده اند که: مهدی موعود فرزند امام حسن عسکری(ع) است و در سامراء در سال 255 هجری متولد شده است و در پس پرده غیبت زندگی می کند و روزی به امر خداوند ظهور خواهد کرد.
همچنین در سوره عنکبوت آیه 14 آمده است: و همانا نوح را به سوى قومش فرستادیم، پس در میان آنها نهصد و پنجاه سال درنگ نمود  ...
همچنین در مورد حضرت عیسی که برای نجات از دست رومیان به آسمان صعود کردند (آل عمران  آیه 55 و نساء  آیات  157 – 158)
که نشان از این دارد که چنین قضیه ای قبلا هم در تاریخ سابقه داشته است
در کتاب ابوحاتم سجستانی به اسم المعمرون به نقل از مورخان برای حضرت آدم 930 سال ، شیث 912 سال، لوط 732، ابراهیم 195 سال و ... طول عمر بیان شده است
در سفر تکوین تورات کتاب مقدس یهودیان و مورد اعتماد مسیحیان برای «ذوالقرنین» 3000 سال برای «نوح»1450 سال؛و برای «آدم (ع)» 930 سال بیان شده و زندگی تعدادی از پیامبران و پیشینیان برخوردار از عمر طولانی نیز شرح داده شده است (الشیخ نجم الدین جعفر بن محمد العسکری، المهدی الموعود المنتظر، ج 2، ص 338 - 360؛ سید صدر الدین صدر  ، المهدی 167-  . 175)

***************************

تا اینجا داشته باش تا بقیه اشو واست بگم

یا علی (ع)


[ یکشنبه 90/6/20 ] [ 6:44 عصر ] [ آگاهی ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 107
کل بازدیدها: 570223