سفارش تبلیغ
صبا ویژن

EMOZIONANTE
 
لینک دوستان

بخاطر نعمت ولایت و برکات انقلاب باید خداوند را شکر کنیم

علامه مصباح یزدی ابراز داشت: بنده وظیفه خودم می دانم که از این نعمتهای عظیمی که خداوند در این عصر و نیم قرن اخیر به جامعه اسلامی ما عطا کرده است از جمله وجود حضرت امام(ره) ، پیروزی انقلاب اسلامی و برکاتی که در سایه ی این پیروزی نصیب امت اسلامی شده است و بعد هم در زیر سایه ی رهنمودهای مقام معظم رهبری، صمیمانه در پیشگاه الهی شکرگزاری کنیم و از خداوند متعال بخواهیم که توفیق شکرگزاری و انجام وظیفه در این نظام را به همه ما عنایت کند.

گروه های مخلص و علاقمند به اسلام و انقلاب یکی از برکات انقلاب اسلامی می باشند

استاد اخلاق حوزه های علمیه افزود: یکی از برکاتی که بعد از پیروزی انقلاب نصیب جامعه ما شده است این گروههای مخلص و متدین و علاقمند به اسلام و انقلاب است که با انگیزه های بسیار خوب و با تلاشهایی که بعضی از آنها را من اطلاع دارم و دیگران را هم قیاس می کنم با آنهایی که می شناسم، انجام گرفته که غیر از تعالی روحی که برای خودشان داشته است خدماتی را هم برای انقلاب انجام داده اند و براکاتی نصیب جامعه اسلامی ما شده است.

به همه گروه های اصولگرایی قلبا ارادت دارم

عضو شورای فقاهتی جبهه پایداری اظهار داشت: در این جریان ما مواجه هستیم با سلسله شعارها و مفاهیمی مشترکی که در بین همه گروهها وجود دارد عمدتا آنچه که برای ما جالب است و به آن پایبند هستیم غیر از پایبندی به انقلاب و اصول ارزشهای اسلامی ، پایبندی به مساله ولایت فقیه و اطاعت از مقام معظم رهبری است. آن گروهایی که این دو شعار و مابقی موارد که ناشی از همین ها را می شود مطرح می کنند و به آن پایبند هستند اینها به اصولگرایان معروف شدند و من همه گروههایی که در این گروه می گنجند و می شناسم را واقعا و قلبا به همه آنها ارادت دارم چون افرادی بسیار خوب، متدین، فعال، مخلص، زحمت کش، رنجدیده، آماده برای تحمل سختیها، تهمتها و افترائات هستند و همه چیز را هموار می کنند تا خدمتی به اسلام و انقلاب انجام بدهند.

باید با گروه هایی که بدنبال منافع شخصی اند، مقابله کرد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: البته در مقابل، کسانی هم هستند که در اثر تجربه ای که داریم و عقلی که خدا به ما داده است درک کردیم که حسن نیت آنها در حد نصاب نیست و آنها را اصولگرا حساب نمی کنیم، منافع خانواده، بستگان، پست و مقام و چیزهای دیگر را بر منافع جامعه اسلامی ترجیح می دهند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: تشخیص یک فرد نسبتا آگاه به امور جامعه و امور سیاسی، دست کم این است که اعتماد به اینها نداشته باشد و احیانا هم برای بعضی ها در بعضی موارد بینی و بین الله تشخیص می دهند که مقابله هم باید کرد نه تنها به عدم صلاحیت اکتفا کرد باید مقابله کرد و جلوی فسادها و تخریبهایی که پیش می آید گرفته شود.

بینی و بین الله برای بعضی از برخوردهای فتنه گران و ساکتین فتنه یک توجیه معقولی سراغ ندارم

علامه مصباح یزدی تاکید کرد: این به تشخیص افراد بستگی دارد ولی اجمالا ما خیلی روی آنها حساب باز نمی کنیم. یکی از نشانه های این افراد برخوردی بود که در فتنه 88 انجام دادند که بینی و بین الله بنده برای بعضی از برخوردها هنوز هم یک توجیه معقولی سراغ ندارم و نه تنها از لحاظ دینی و اسلامی توجیحی ندارد از لحاظ سیاسی هم توجیحی ندارد. هنوز برای خودم توجیحی ندارم که چرا حامیان آنها یا ساکتین چنین کاری را انجام می دادند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن تاکید بر اینکه بنده سران جنبش سبز را سران فتنه می دانم، گفت: این افراد سالیان سال در این کشور خدمت کردند بعضی از آنها مستقیما از طرف امام (ره) منصوب شدند ولی به هرحال یک همچین تحولاتی برای آنها پیدا شده است که برای ما هم قابل توجیه نیست.

وی اظهار داشت: انسان هر چقدر هم که حسن ظن داشته باشد و توجیه کرده باشد اینطور رفتارها توجیه ندارند و نمی تواند آنها را توجیه کند و ما نمی دانیم که عملکرد آنان را چه توجیهی باید کرد.

کسانی که در ایام فتنه به ولایت وفادار بودند را واقعا دوست داریم

علامه مصباح یزدی افزود: اینها را ما حسابشان را جدا می کنیم اما سایرینی که واقعا با اخلاص کار می کنند و یکی از علائمشان هم این بود که در فتنه 88 جدا موضع گرفتند و اظهار نظر کردند، در تظاهرات شرکت کردند و وفاداری خود را به مقام ولایت به صورت مستقیم ابراز کردند ما همه اینها را خادم می دانیم و بخاطر همین خدمت هایشان واقعا دوست شان می داریم.

وحدت همه اصولگرایان ایده آل است اما عملی نیست

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پاسخ به برخی اظهار نظر پیرامون وحدت، ابراز داشت: خواه ناخواه می بینیم که اختلاف نظرهایی بین اصولگرایان است. البته ایده ال این است که سازو کاری در نظر گرفته شود که این اختلاف ها هم برداشته شود و همه یک جور فکر کننند یک سلیقه داشته باشند یک خط مشی سیاسی را دنبال کنند، این ایده ال است اما تجربه تاریخی همه کشورهای دنیای اسلام حتی تاریخ تشیع از آغاز تا بحال نشان داده است که چنین چیزی عملی نیست.

یاران امام مجتبی هم بخاطر درک متفاوتشان با هم جمع نشدند

علامه مصباح یزدی افزود: بعنوان مثال عرض می کنم؛ در میان ائمه اطهار (علیهم السلام) امام حسن مجتبی (ع) خیلی غریب است. این بزرگوار در وضع سیاسی، یارانی داشتند که اینها از اصحاب امیرالمو منین (ع) و از عاشقان علی بن ابی طالب (ع) بودند و نسبت به ائمه اطهار (علیهم السلام) ارادت خاصی داشتند و از یاران صمیمی امام حسن (ع) بودند اما در جریان صلح معاویه همین اشخاص معتقد و فداکار نسبت به امام حسن (ع) اعتراض می کنند و سجاده از زیر پای آقا کشیدند.

استاد اخلاق حوزه های علمیه اضافه کرد: همین یاران امام مجتبی (ع) بودند که بعضی از آنها به امام (ع) می گفتند" السلام علیک یا مذل المومنین"

علامه مصباح یزدی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم از افراد برجسته تشیع نشان بدهیم باید اینها را هم نشان دهیم. آنها افراد ساده ای نبودند ولی اختلاف فهم تشخیص شان بود. حالا یا واقعا نمی دانستند یا اعتقاد به عصمت امام حسن (ع) نداشتند، عصمت به معنای عدم خطا برای برخی اصحاب ائمه ثابت نشده بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: آنطور که حضرت امام (ره) هم گاهی اوقات در درسهایشان به آن اشاره می کردند چیزهایی که امروز به برکت تلاشهای علما ثابت شده است در زمان خود ائمه برای اصحابشان ثابت نبود. یادم است که حضرت امام (ره) در همین مسجد محمدیه ـ که عصرها درس اصول داشتند و صبح ها هم درس فقه شان در همان جا می آمدند ـ توی درس می فرمودند که ما خیال می کنیم از زمان ائمه (ع) همه شیعیان اثنی عشر را با همان اوصافی که ما می دانیم همه می شناختند. بعد حضرت امام (ره) فرمودند؛ زید بن علی بن الحسین برادر امام باقر (ع) و پسر امام سجاد (ع) ـ کسی که هم فضایلشان در روایات ذکر شده و هم کراماتی از او نقل شده است، مجاهدت هایی که انجام دادند و بدن ایشان به دار کشیده شد ـ با همه جایگاهی که او دارد، در عین حال مساله امامت باقر(ع) برای ایشان ثابت نبود.

عضو خبرگان رهبری افزود: البته این داستان را امام (ره) نقل می کردند که اگر ایشان نقل نمی کردند، بنده به این آسانی جرات نمی کردم نقل کنم. حضرت امام (ره) فرمودند؛ روزی زید خدمت امام باقر (ع) نشسته بودند و حضرت اشاره فرمودند به اینکه من بعد از پدرم امام (ع) هستم ، جناب زید گفتند؛ برادر می دانید که پدر ما امام سجاد (ع) چقدر به من علاقه داشتند به گونه ای که لقمه می گرفتند و در دهان من می گذاشتند. اگر این مساله بود که شما امام واجب الاطاعه هستید و من باید از شما اطاعت کنم، چرا پدرمان نفرمودند؟ حضرت امام باقر (ع) در جواب فرمودند؛ "بگویند و شما نپذیرید!"

علامه مصباح یزدی در توضیح این روایت ابراز داشت: به هر حال این روایتی است که حضرت امام (ره) به آن استدال می کردند، منظورم فهم تشخیص است ، چیز ساده ای نیست که با یک گفتگو و جلسه و بحثی رفع شود. اگر چنین چیزی ممکن بود که بزرگان و مراجع ما سعی می کردند همگی فتواهایشان را یکی کنند.

علی رغم میل باطنی مراجع بر وحدت فتاوی، حجتی بر این کار ندارند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: ما شک نداریم که همه مراجع ما، بزرگانی که شناخته شده هستند و مرجعیت آنها ثابت است، می خواهند مردم راحت باشند و اختلافی در رفتار نداشته باشند و این یکی از مصالح ماست که بتواند یک فتوا حاکم باشد ولی می دانند که نمیتوان اینطور باشد چون کسی این را قبول دارد و دیگری به چیز دیگری استدلال می کند.

علامه مصباح یزدی در تبیین بیشتر این موضوع گفت: هیچ استاد و شاگردی نداریم که فتوای آنها صد در صد مثل هم باشد. شاید نزدیکترین فتواهایی که ما سراغ داریم، فتاوای مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) است، ولی اختلاف نظر هم هست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: قبل از اینها مرحوم آقای اراکی و مرحوم سید تقی خوانساری آنقدر به یکدیگر علاقه داشتند، مخصوصا آقای اراکی که ارادت خاصی به ایشان داشتند و دو تا پسر و یک دختر را به عقد و ازدواج خانواده آقای خوانساری در آوردند و خیلی به آقای خوانساری ارادت داشتند ولی در برابر این، به اختلاف ها دقت کنید.

علامه مصباح یزدی گفت: این دو عالم بزرگوار همیشه با هم بودند، آیت الله اراکی آنچنان در برابر آیت الله خوانساری تواضع می کردند که خودشان را از اصحاب استفتاء و حتی منشی آقای خوانساری حساب می کردند، یعنی کسی که در ردیف اقای خوانساری بود؛ خود را منشی ایشان حساب می کرد ولی بالاخره در مواردی نتوانستند با یکدیگر توافق کنند. در فتوای شرعی با وجودی که منابع واحد و مشخصی هستند ولی با این حال اختلاف فهم دارند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تاکید کرد: وقتی در علوم شرعی اینجور است، ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که در امور عادی به گونه دیگری باشد، چون منابع آن خیلی مختلف و متکثر است. خیلی چیزها ممکن است این بداند و آن یکی اصلا اطلاع نداشته باشد.

مسائلی درباره برخی اشخاص می دانم که به هیچ وجه نخواهم گفت

علامه مصباح یزدی تصریح کرد: من مواردی را نسبت به بعضی از اشخاص سراغ دارم که احتمال می دهم اگر اینجا هم بگویم شماها هم مثل من خیلی تعجب کنید ولی من هرگز نخواهم گفت چون مساله سری است ولی به هر حال مسائلی هست و برخی بزرگان ما از این مسائل اطلاع ندارند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تاکید کرد: وقتی منابع اطلاعی مختلف است و در دسترس همه نیست، نهایتا کسی چیزی می گوید و دیگری چیز دیگری می گوید، علاوه بر دیدگاه های شخصی که کسی به مساله ای اهمیت بیشتری می دهد و دیگری به چیز دیگری اهمیت می دهد.

وی ابراز داشت: روحانیون به مسائل دینی و فرهنگی بیشتر اهمیت می دهند اما مردم دیگر بیشتر به مسائل رفاهی و اینطور مسائل اهمیت می دهند و یک عده دیگر به مسائل بین المللی و ارتباطات با کشورهای دیگر اهمیت می دهند، تبعا کسی که در آن جهت ممتاز است برای آنها اهمیت بیشتری دارد.

علامه مصباح یزدی گفت: اینکه آدم توقع داشته باشد، تشخیص همه خوبان و کسانی که حسن نظر دارند در مورد کاندیدایی یکی باشد، این توقع بجایی نیست و عملا هم نشده است مگر اینکه در این امر دایر شود بین یکی با یکی دیگر که حتما فاسد است و اگر ما به این رای ندهیم حتما آن فرد فاسد پیروز خواهد شد که چنین چیزی در دوره اصلاحات بعضا اتفاق افتاد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: این ممکن است که توافقی در عمل بخاطر یک مساله استثنایی باشد اما در غیر چنین قضیه ای اینکه همه بگویند این اصلح است، خیلی نادر می باشد. بنابراین این فکر آرمانی و ایده الی که فکر کنیم همه خوبان و اصولگرایان بر روی یک فرد واحد فکر کنند، عملا فکر دور از واقعیتی است البته اگر بشود خیلی خوب است.

علامه مصباح یزدی گفت: سلیقه ها آنقدر مختلف و دیدگاهها آنقدر متفاوت است که کسیکه مسئولیت قبول می کند طبعا می خواهد یاران و همکارانی داشته باشد که در جهت فکر او کار کنند، نمی توان به او تحمیل کرد که تو با این آدم کار کن وزیر تو فلان فرد باشد در صورتیکه با فکر تو مخالف است.

تفاوت انتخابات در ایران و غرب

وی افزود: البته در کشورهای خارجی عملا چنین چیزی می شود و دولتهای ائتلافی با اینکه اختلاف سلیقه دارند تشکیل می شود ولی برای اینکه این حزب برنده شده شود و برای رقابت دو نفر باهم ائتلاف می کنند و کابینه را هم این دو نفر تعیین می کنند ولی آنجا با ما خیلی فرق می کند، آنجا دعوا سرمنافع و تقسیم منفعت است. اما ما اینطور نیستیم دنبال اهداف انقلاب هستیم و هرکسی که مسئولیت قبول می کند می خواهد صلاح جامعه را پیاده کند و این نمی تواند با کسی که نظرش چیز دیگری است، توافق کند علاوه بر اینکه هیچکدام از این افراد معصوم نیستند و در ته دل خواسته هایی دارد خود او هم نمیداند از کجا آب می خورد ولی به هر حال نمی تواند با کسی دیگری توافق کند این خواسته ها تداوم دارد و در عمل خود را نشان می دهد تا کار می رسد به جاهایی که نباید برسد.

علامه مصباح یزدی اظهار داشت: این فکر که همگی توافق کنند بر روی یک نفر عملا دیده ایم که نمی شود و توقع اینکه اصولگرایان بر روی یک نفر توافق کنند و همه بگویند این بهترین است فکر نکنم چنین چیزی باشد، در صورتی می شود، که یک رقیب خیلی قوی وجود داشته باشد و اینها به عنوان ثانوی بیایند و با هم توافق کنند تا آن فرد مفسد و خائن سرکار نیاید و این ممکن است .

عده ای طرح هایی برای وحدت می دهند اما قابل اطمینان نیست

وی اضافه کرد: طرح دوم اینکه، با هم بر روی یک مجموعه ای توافق کنند و بعد خود این مجموعه پست ها را بین خود تقسیم کنند که این هم نشان داده است که عملی نیست بخصوص در دولت نهم و دهم مشاهده فرمودید که حتی کسی که با اصرار برای وزارت دعوت می شد بعد از چندی با دلایلی که خیلی هم قابل توجیه نیست، عذرش خواسته می شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اینها نشانه این است که بر روی چنین طرح هایی خیلی نمی توان اطمینان کرد ، پس باید چکار کرد ؟ آیا باید ما همه چیز را کنار بگذاریم و هر کسی برنده شد به ما ارتباطی نداشته باشد؟ اما ما نظام و انقلاب را می خواهیم، پس باید چکار کنیم ؟

شاخص های اسلامی و انقلابی را در کنار کارایی افراد قرار دهیم

به گزارش پایگاه رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، علامه مصباح یزدی در ادامه گفت: اقل کاری که به عنوان مساله دینی ما است و باید انجام دهیم این است که باید سعی کنیم تا در انتخاب هایمان، مشخصات و شاخصه هایی که باید رعایت شود را مدنظر قرار دهیم و این کار مشکلی نیست و فکر نکنم چندان مشکل باشد که شاخص ما برای رئیس جمهور چه کسانی باید باشند، البته ممکن است بعضی ها یکی از این شاخص ها را بیشتر اهمیت بدهند و بعضی کمتر، اما در اصل این شاخصها اختلافی نیست و کسی نمی گوید حتما این باید باشد و کسی بگوید نباید باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: علاقمندی به اسلام ، ولایت فقیه ، کارایی و شرایط عمومی که هر مسئولی باید داشته باشد از این شاخصها است . بعد از توافق بر روی این شاخصها سعی کنیم که مصداق را تشخیص دهیم و به یکدیگر توصیه کنیم و اغراض را کنار بگذاریم و تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ را اجرا کنیم. اما با این حال همه کسانی که غرضی هم ندارند ضمانتی نیست که حتما نظرشان یکی خواهد شد .

ضعف فرهنگی و فسادهای اجتماعی دوران اصلاحات، مردم را تشنه شعارهای انقلابی کرد

علامه مصباح یزدی با اشاره به دوران اصلاحات گفت: بعد از جنگ تحمیلی چیزی که همه مردم خواستار آن بودند اینکه کسی بتواند خرابی های جنگ و ویرانی های شهرها و مشکلات خانواده های شهدا را حل کرده و رفاه نسبی را ایجاد کند، اما چه اندازه مسائل فرهنگی و دینی و ارزشهای انقلاب حفظ شود یا نه، این خیلی مورد توجه همه نبود واقعیتی است که مردم دنبال دولتی می گشتند که ویرانی ها را آباد کند.

استاد اخلاق حوزه های علمیه ادامه داد: بعد از مدتی که ضعف های فرهنگی، فسادهای اداری و مالی و سوء استفاده های اجتماعی ظاهر شد، مردم متوجه شدند که چیزهای دیگری هم مهم است و غیر از شکم به چیزهای دیگر هم باید اهمیت داد، در آن برهه رهبر معظم انقلاب بارها به مسائل فرهنگی و شبیخون فرهنگی اشاره می کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: آنوقت عده ای متوجه نبودند که ما کمبود مسائل فرهنگی داریم ، کمبود مواد غذایی به شکم مردم فشار می آورد ولی کمبود فرهنگی به آنها فشار نمی آورد گلوی کسی را نمی فشرد ، فراموش شد تا به دوران اصلاحات رسید که به مقدسات و رسمی ترین مسائل دین علنا در روزنامه ها و رسانه ها توهین می شد ، این باعث شد که مردم تشنه کسی شوند که شعارهای انقلاب را زنده کند.

علامه مصباح یزدی عنوان کرد: در دوره ریاست جمهوری دهم کسانیکه نماز شب آنها ترک نمی شد در تبلیغات ریاست جمهوری شان یکجا اسم اسلام و شعارهای انقلاب را ندیدم.

کسی که صدها تخلف در پرونده دارد، چگونه به شعارهای انقلابی اش می توان اعتماد کرد

به گزارش پایگاه رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، از این نشست، عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: ما امروز احتیاج به انواع شعارهای انقلابی داریم نه تنها شعار ظاهری ، البته شعار باید طوری باشد که به شخص شعار دهنده بیاید وقتی کسی در پرونده اش صدها تخلف ضد این شعار وجود دارد چطور می توان این شعارش را قبول کرد. کسی که می داند این شعار به آن نمی آید و فقط یک شعار انتخاباتی است نمیتوان از آن حمایت کرد و مردم روزگاری یقه ما را می گیرند که چرا از فلان فرد حمایت کردی ما هم باید جواب بدهیم. راهی نداریم به جز اینکه روی شاخص ها تکیه کنیم و واقعا کسی که واجد شرایط بود را معرفی کنیم وگرنه بگذاریم خود مردم تشخیص دهند.

علامه مصباح یزدی گفت: اصولگرایان و کسانی که گفتم ما نسبت به همه اینها خوش بین هستیم ، همه برادران ما هستند و هدف مشترکی داریم و به دنبال دین، انقلاب و ولایت هستیم. نسبت به یکدیگر نه قلبا سوء ظن داشته باشیم و نه عملا تخریب کنیم . همه گروههایی که تحت اسم های مختلف با عنوان اصولگرایان هستند را دوست دارم اما به این معنا نیست که تشخیص من در همه موارد با آنها یکی باشد حتی اگر گفتم من یک گروهی را بیشتر می پسندم معنایش این نیست که هر چیزی که آنها بگویند من هم می پسندم بلکه آنها را نسبت به گروهای دیگر مناسبتر می دانم و در همین حد هم هست.

وحدت موضوعیت ندارد و الا علی (ع) با خلفا وحدت می کرد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: وحدت خیلی خوب است ولی وحدت موضوعیتی ندارد بلکه وسیله ای است برای وصلت اسلام و الا حضرت علی (ع) هم باید با خلفاء وحدت می کرد.

علامه مصباح یزدی گفت: هر وحدتی مطلوب نیست بلکه باید وسیله ای باشد برای تحقق مصالح اسلام لذا باید بدانیم که وحدت بت نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تفرقه و اختلاف در قرآن بسیار مذمت شده است اما آن بدین معناست که روی دین اتحاد بشود نه اتحاد بین دین و نادین باشد و اینکه دین و غیر دین را با هم جفت کنیم تا وحدت بشود، چنین چیزی را نه عقل و نه شرع و نه سیره پیامبران و اهل بیت هیچ کدام نمی گوید.

هر ورشکسته و خائنی برای فریب ما دم از وحدت می زند

علامه مصباح یزدی افزود: هر کسی در هرجا ورشکسته شد برای اینکه خود را داخل کند، شعارش وحدت می شود. هر خائنی که راهی ندارد می خواهد تحت هر عنوانی وارد شود و می گوید که اختلاف نکنید تا ما را فریب دهند.

وی خطاب به حضار در این جلسه گفت: چندبار باید فریب بخوریم، عنوان وحدت بت برای ما نشود ، وحدت برای کسانیکه در چارچوب اسلام میخواهند با هم کار کنند، است.

تحمیل وحدت غیرمطلوب با عقل سازگار نیست

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: ما به همه احترام می گذاریم و از عمق دل دوستشان داریم ، ولی این به معنای این نیست که در تشخیص هایمان همه یکی شویم. ما باید صمیمانه بایکدیگر برخورد کنیم و نظرمان را به دیگران منتقل کنیم و طرف مقابل هم همینطور نظر خود را بگوید ، من هم با روی باز پذیرفته و تامل می کنم. اینکه توقع داشته باشیم همه یکجور فکر کنند و اگر کسی فکر دیگری داشت، بگوئیم او اهل انشقاق است با عقل هیچ سنخیتی ندارد مگر با دموکراسی مبتننی بر منافع مادی و تقسیم منافع، اما ظاهرا این با ارزشهای انقلابی و اسلامی وفق ندارد . اگر اینجور بود اساسا شیعه ای در عالم بوجود نمی آمد .

وحدت بدون حجت ، از شعارهای شیطانی است

علامه مصباح یزدی تاکید کرد: صرف وحدت معیار نیست، وحدتی باید معیاری باشد که برای اهداف و مصالح اسلام لحاظ شود لذا جایی که فردی یقین به ضرر دارد به چه حجتی باید تبعیت کند؟! این از همان شعارهای شیطانی است که می خواهند سوء استفاده کنند، وحدت کلمه حق است اما آنها که این را مطرح می کنند منافع خود را خواسته و منافع اسلام را نمی خواهند ، عده ای وحدت را بهانه می کنند، ما باید هوشیار باشیم و از این تجربه ها استفاده کنیم.

وقتی که فرد طالب وحدت خائن است و اگر بتواند در مقابل ولایت می ایستد، وحدت معنایی ندارد

به گزارش پایگاه رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، علامه مصباح یزدی در ادامه گفت: متهم کردن یکدیگر به رعایت نکردن وحدت و این حرفها منطق درستی نیست و اگر این جوابی داشته باشد بفرمائید چرا ابوذر و سلمان در صدر اسلام رعایت وحدت نکردند؟

عضو خبرگان رهبری گفت: در جایی ممکن است که تبعیت از دیگران مطلوب باشد و در جای دیگری نه ، عقلا می گویند وقتی حجتی نداریم حق با اکثریت است، اما کسی که حجت و یقین دارد باید به آن عمل کند و در اینجا وحدت معنایی ندارد مخصوصا که فرد طالب وحدت، آدم خائنی باشد که بارها خیانت خود را ثابت کرده است و الان هم اگر بتواند با ولایت نیز مقابله می کند منتهی قدرتش را ندارد.

علامه مصباح یزدی اظهار داشت: چشم ما باید به فلش ها و اشاره هایی باشد که رهبر معظم انقلاب نشان می دهند و این معنایش این نیست که ایشان معصوم است بلکه یک حجت شرعی و اطمینان بخش است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: بنابراین این مساله که آرمانی و ایده الی که فکر کنیم که همه خوبان و اصولگرایان بر روی یک فرد واحد فکر کنند عملا فکر می کنم که دور از واقعیت است، البته اگر بشود خیلی خوب است.


[ پنج شنبه 91/10/28 ] [ 8:30 عصر ] [ آگاهی ] [ ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 16
کل بازدیدها: 566335